پيست اسكي سخويد يزد رونق گرفت 

بارش نخستين برف پاييزي دراواخر آبان ماه در ارتفاعات استان يزدو تكرار آن در چند روز گذشته،موجب رونق پيست اسكي سخويد واقع در‪ ۷۰‬كيلومتري جنوب غربي شهر يزد شد.

مردم يزد در روزهاي تعطيل فصل سرما، بخشي ازاوقات فراغت خود را با حضور در اين پيست سپري مي‌كنند و نخستين حضور مردم روز جمعه گذشته شكل گرفت.

روزهاي تعطيل، محور يزد شيراز و جاده‌اختصاصي سخويد، شاهد رفت و آمد هزاران دستگاه خودرو سواري است و ترافيك سنگيني در اين روزها در محور مورد نظر حاكم است.

در اين محل انواع مواد غذايي ويژه زمستان از جمله شيرداغ، حبوبات طبخ شده و شلغم فروخته مي‌شود.

يكي از اهالي ساكن در روستاهاي مجاور پيست اسكي سخويد در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت:اغلب روزهاي تعطيل، اين محل مملو از جمعيت است كه از نقاط مختلف استان يزد براي تفريح و بازي روي برف مراجعه مي‌كنند.

وي كه خود را غلامعلي دره‌زرشكي معرفي كرد از مسوولين امرخواست براي رفاه علاقه‌مندان به ورزش اسكي، پيست را مجهز به وسايل و تجهيزات ويژه اين ورزش كنند.

وي اظهار داشت: پيست سخويد يك موهبت خدادادي است كه به نظر من يك محل مناسب براي ورزش زمستاني است.

به گفته مسوولان، پيست اسكي سخويد، بعنوان تنها محل بازي روي برف در يزد روزهاي تعطيل، پذيراي بيش از ‪ ۲۰‬هزار نفر است.

معاون ورزشي اداره‌كل تربيت بدني يزدمي‌گويد: با توجه به شرايط جغرافيايي اين استان، كوههاي سخويد در طول سال، تنها دو ماه برف دارد و اينكه بتوان پيست اسكي مجهز در اين محل راه‌اندازي كرد ممكن نيست.

علي اصغر حسيني روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اداره كل تربيت بدني يزد، محلي را كه به پيست اسكي معروف است به عنوان پيست اسكي قبول ندارد و آن را پيست تلقي نمي‌كند.

وي علت اين امر را استاندارد نبودن محل مورد نظر ذكر كرد و گفت: به اعتقاد ما اين محل تفريحي است كه مردم از آن ديدن مي‌كنند و اوقات فراغت خود را در روزهاي تعطيل سپري مي‌كنند.

وي با بيان اينكه برخي مردم از تيوپ براي بازي اسكي روي برف استفاده مي‌كنند، اين امر را خطرناك توصيف كرد و افزود: محل مورد نظر، پتانسيل لازم را براي استاندارد كردن و سرمايه‌گذاري ندارد.

وي در عين حال به مردم توصيه كرد: در صورت استفاده از آن، رعايت مسايل ايمني را بكنند و از تيوپ براي بازي روي برف استفاده نكنند.

معاون فرماندار شهرستان تفت هم گفت: بخش خصوصي، امكانات اقامتي و رفاهي خوبي را در محل پيست سخويد فراهم كرده است.

محمدرضا وطنخواه افزود: اين بخش، مجوز لازم را براي استاندارد كردن پيست از سازمان تربيت بدني كشور دريافت كرده است و هم‌اينك در حال فعاليت است.

وي پيست سخويد را محل فوق‌العاده پرجاذبه براي توسعه ورزش اسكي، رونق بخش گردشگري دانست و افزود: پيست سخويد از جمله قطب گردشگري شهرستان تفت محسوب مي‌شود.

وي استقبال مردم از اين محل را خوب توصيف كرد و تصريح كرد: اعتبارات فرمانداري تفت بيشتر مربوط به صنعت و اشتغال است كه نمي‌توان در اين مكان هزينه كرد.

وي اضافه كرد: در عين حال امكاناتي در منطقه فراهم شده است و بخش خصوصي نيز فعاليت خوبي در اين بخش داشته است.

معاون فرماندار تفت اضافه كرد: مناطق ديگر از جمله آبشار دره گاهان و كوههاي مرتفع آن معروف به بام تفت از ديگر قطب‌هاي گردشگري منطقه است و ورزش پاراگريدر از بام تفت انجام مي‌شود.

وطنخواه ياد آور شد: به دليل وجود بادهاي منحصر به فرد هفته‌اي دو نوبت پرواز پاراگريدر از بام تفت انجام مي‌شود.

هم‌اينك تنها وسيله علاقه‌مندان به بازي روي برف در محل پيست اسكي سخويد تعدادي تيوپ خودرو در اندازه‌هاي مختلف است.

پيست اسكي سخويد در مجاورت روستايي به همين نام در حوزه شهرستان تفت از توابع استان يزد قرار دارد.

ميزان بارش برف در پيست سخويد تاكنون حدود ‪ ۱۰‬سانتيمتر گزارش شده است
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا